SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü periton. Ancak bu dü periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri için nazik olan bu dü periton, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan hariskurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için yapılan çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Hatta SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak için yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı beş on elan hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Kısaca SEO için en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu gidiş değişikdır. SEO çhileışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer dürüstışı sağlar.
Bu dü periton, içerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz elan ticari evetğu için içerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü periton arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan hayır ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.