Klima aletinin tarihi adamlık kadar eskidir. İlk insanoğlu beden ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor uydurmak midein hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. ılımlı çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein sutaş gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya esaslandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk önemli tasarruf sahaını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her hengâm 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya esaslandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, elan rahatça ve semereli evetşayabilmek midein klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima şatafatlı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut hizmetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam istek etmiyorlardı. Ancak aradan geçen birkaç yılda çok tadil evet. çıktı klima sıfır hizmetyerlerinde kimse çallıkışmak istememektedir. Önce hizmetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca gökçe yazın serinleşmek midein kullanılan bir aygıt olmaktan çıeşp, kışın da ısınmak midein yeğleme edilen aygıt yapmıştır. Klima tasarruf allıkışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye esaslamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği zıtsında tüketicilerimiz karar tesviye sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana makul seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin esenlanamaması, hak montaj uygulamalarının strüktürlmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate allıkınmalıdır. Klima aygıtı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak bayağı bir tetkik strüktürlmalıdır.